torsdag 24 februari 2011

Flytt och fottbygge i formplyfa!

Jag får bygga upp ett litet båtbyggarskjul på Beckholmen. Lite enklare pressenningskonstruktion

Pust, nu är det bara att ta nya tag!

Jag har en ide´att bygga en flotte av formplyfa. Att fara med i Långholmskanalen och farvattnen runt Södermalm med barnbarnen. Det är inte helt lätt att hitta vacker formplyfa som samtidigt inte är för dyr.

Ska denna konstrukton vara för rank 1,2m bred och 2,5m lång?
6st 50 liters fat från systembolaget fastspända med spännband. Faten tar lika mycket vikt som volym. Konjaksessensen sköljde jag ur och silikonade under stora locket för att få tätt. Den lilla öppningen med plåtförskruvning rörde jag inte. Jag lät plyvooden gå ner över halva tunnorna så de dessutom skulle hållas på plats av vattentrycket.


Inga kommentarer: