måndag 10 december 2012

Isen lägger sig och jag lackar dörrar

 Nu börjar det snart bli dags att flytta min nya cykel som jag har varit så löjligt rädd om att jag inte haft den stående ute. Den har samma vackra gröna färg som min båt Kvitungen. Till skillnad från min militärhoj har den tre växlar och är från Biltema. Nu stundar snart luciafirandet och cykeln upptar plats bakom soffan.


 Isen har lagt sig utanför fönstret. Hade hoppats att det skulle bli skridskois, men nu vräker snön ner.


Jobbhelg för mig. Jag har småslipat två av dörrarna inne och lackat dem innan jag gått till jobbet för att de ska få stinka av sig under natten. På Flygger sa de att denna typ av lack snart ska utgå ur sortimentet. Dörrarna fick lite rinningar som jag får slipa bort, ser inte direkt ut som de glänsande pärlorna som på sommaren glider fram genom Pålsundet.

Inga kommentarer: