lördag 9 februari 2008

Dags att fokusera, dags att sälja huset!


När man har bott i världens underbaraste hus i 24 år är det sorgligt att inse att det ger mer sorg och oro än glädje. Om ingen av barnen vill ta över och jag inte funnit någon man som kan njuta av livet här, så är det bar att inse att det tar mycket kraft, till vilken nytta? Livet är så kort att det gäller att fokusera på det som är viktigt.
Här har jag byggt små uthus som sväljer många braha grejer. Att välja vad som ska sparas är så svårt i perspektivet av en tvåa i stan. Sen nyår håller jag på med en första rensning. Mycket skutprylar. En 5 hästars tändkulevinsch, Lidan skulle nog gå att trockla ut mellan husen för en entusiast, eller lyfta med en bil med lång kranarm.

Sen har jag lite fix med renovering innan utannonsering.
Ja storbåtsbygget får vara vilande eftersom jag måste fokusera på att sälja huset till sommaren.
Det är bara att nöta på varje dag även om detta är ett urtråkigt jobb. Det jag lärt mig genom åren är att det är just nötandet som ger effekt även om jag helst bara skulle vilja gå på inspiration.

1 kommentar:

Erik Enström sa...

Mycket ek på tomten. Var det.