lördag 27 oktober 2012

Tidningen"Klassiska Båtar" tar in segelfartyg i familjen


Oj,oj! Segelfartygen har insett att det är bra att att komma ut till en bredare publik till min förvåning. Detta tycker jag är ett stort steg för Segelfartygsföreningen. Idag damp "Fördevind" Sveriges Segelfartygsförenings medlemsskrift och med den "Klassiska Båtar" ner i brevlådan.  "Fördevind" hade bara blivit ett blad. Det har ju kännts som om den fört en tynande tillvaro. Nu ska artiklar om segelfartyg/skutor finnas i "Klassiska Båtar". Den tidningen har vad jag förstår inte heller haft det så lätt, så det kan förhoppningsvis bli en win-win situation.


Sunbeam ett av medlemsfartygen

Sveriges Segelfartygsförening (SSF) ssf.h.se är en rikstäckande ideell förening, som bildades 1976 för att främja bevarandet av segelfartyg och segelfartyg med hjälpmotor. Min frånskilde man och jag var med redan på den tiden. Han satt i första styrelsen medan jag hade skötte den nyfödda dottern och drygt ettåringa sonen. Då hade vi tremastskonaren Vega av Skärhamn. Det var en härlig tid.

Inga kommentarer: