torsdag 25 juli 2013

Vi seglar Laser för första gången




Här seglar jag Laser i bakgrunden. Detta har jag ju velat pröva i flera månader.


Tyvärr fick jag segla förutan vind, men det går ju med en Laser! Så här utan vind var den stabil. Det som kändes lite jobbigt var förlängningen av rorkulten som jag är ovan med.


Bara att få ordning på alla tampar var knepigt, trots att jag försökt studera frågan. Till vår hjälp fanns en tjej som brukar segla Laser och var på Mälarhöjdens KanotSällskap och badade.


Dottern Hanna ger sig också ut här.


Vi hade Kvitungen med oss ifall vi behövde köra ut och rädda varandra. Hanna seglar här i bakgrunden.
Lasern verkar väldigt tung att bära fram om man inte är två. Masten var också tung att sätta i. Nu är vi sugna att segla i lite mer vind.

Inga kommentarer: