fredag 23 november 2012

Intervju med Göran Hernlund del 8

Fortsättning på min intervju 2005: Envishet är min goda egenskap och min dåliga. Jag vill bestämma. Det brukar bli som jag vill. Redan när jag var fackligt verksam tyckte jag att bara arbetsgivaren har rätt att bestämma, men de sa redan då att jag alltid får som jag vill.
Det finns många solskenshistorier från Skeppsholmens folkhögskola. Norska Berit som gick på Skeppsholmen, fick inte köpa ritningen till Oselvan från företaget i Norge som bygger båtarna. Den manlige kompanjonen och jag fick köpa den. Nu är Berit som de inte trodde skulle klara att bygga båten anställd i företaget.


Jag, Annelie som intervjuat Göran så inspirerad av Görans engagemang, och att ingenting är omöjligt. Den devis han gav mig för 10 år sedan, altså första gången jag gick på Båtbyggarlinjen var ”Den som kan minst lär sig mest”.

Inga kommentarer: