lördag 29 juni 2013

Norsholm och Gränna




Lämnar nu båten kvar på Reimers och beger mig mot Danmark.




Stannar vid Sluss cafét i Norsholm. Där var vi med barnen för 26 år sedan och åt glass. För 25 år sedan gick vi förbi där med Mariette en liten fiskekutter vi köpt i Strandby i Danmark.




Det var sig precis likt.





Sen gick jag ner till kajen där båtarna låg och väntade på nästa dags slussning. Där fanns Vandrarhem, restaurang och minigolf. Såg ganska mysigt ut.




Affären Bondromantik var nyetablerad vid brofästet.





Jag åkte också ner till pittoreska Gränna och köpte polkagrisar att ha med hem till barnbarnen.
Svensson Svensson förgyllde min resa under bilfärden. Bilradion fungerar så dåligt i min gamla Volvo 240 så då är det fantastiskt att lyssna och se på Iphone.

Inga kommentarer: