lördag 8 juni 2013

Svårt att segla 2-krona själv och nykläckt sjuksköterska




Här ligger 2-kronorna och väntar på att bli seglade. Jag ville prova om det var möjligt att segla själv. Fockskoten förlängdes. Det var knepigt att både sköta storskot, fockskot och rorkult när det i byarna blåste 8 m/s. Vid slag skotade jag storseglet först, då fladdrade focken. En gång fladdrade fockskotet in i storskotsblocket och låste storseglet. Jag fick snabbt burka. Då förstod jag att det inte var en bra situation, och seglade i hamn.




Jag hade ingen tid att fota under segelturen. Här ses förskeppet.





Toften med en tving till vänster i bild, som jag satte dit som knap för focken. Jag använde den dock aldrig.




Alterskeppet.





Min syster till vänster i bild, "intervjuar" sin dottern Karin som tog sin sjuksköterskor-examen idag.





Så här glad är hon när hennes far berömmer hennes studie resultat. Faran är att bli nedbruten av att alltid vara perfekt.

Inga kommentarer: