måndag 22 april 2013

Världens enklaste och godaste tårta




Jag fyller år och visar upp mina senaste hattkreationer.


Som provas av dottern Hanna, som gillade den förutom färgen. Min mamma tittar på.



Efter middagen hade jag bakat en tårta som här äts av mina barn och barnbarn.


Recept på världens enklaste & godaste tårta (minst 8 pers)
400 gr mandelmassa som helst legat i kylskåpet en stund rivs på grövsta på rivjärnet. Vispa med elvisp 4 ägg. Häll i mandelmassan och vispa ett par min till. Häll i en form som är smörad och ströad med ströbröd. In i ugnen 175 grader i 25 min. Låt svalna lite.
Vispa vispgrädde eller blanda lätt creme fraiche med vaniljsocker och lägg ovanpå. Därefter vid serveringen 1 1/2 kartong tinade bär tex hallon, blåbär ovanpå och pudra med lite florsocker.

Inga kommentarer: