fredag 1 februari 2013

Terass med bikini i Barcelona




Jag fick ett rum med stor terass mitt i smeten vid Placa de Catalunya vid den berömda gatan Rambla. Det var bara att sätta på bikinin och njuta, såsom av svensk högsommarvärme. Det är första gången jag inte känt mig frustrerad över ha blivit skadad. Jag hade inte så stor lust att gå ut på stan.




Hade tänkt åka lite trevliga bussar för att få lite koll på läget, men när jag såg kartan över busslinjerna blev jag helt matt för den var så enorm. Jag började gå ner för Rambla och hamnade i Catedral de Barcelona. Där gällde förstås inte mitt 5 dagarskort. Där fanns massor av kapell till olika helgon bakom grindar, vackert och vissa partier är så gamla att de är från slutet av 12-talet.


Allt i kyrkan kostade ytterligare pengar. Det kändes som om de mjölkade turisterna. Det kostar förstås enorma summor med underhållet.


Jag ska nog inte besöka några fler kyrkor förutom kanske Sagria Familia.




Hamnade sen vid musikpalatset som var en ball modernistabyggnad.







Så hemma vid mitt hotell fanns denna App Store butik.



Massor av folk. Då känner man sig hemma. Tänk vad enkelt det kommer bli när man kan ha på internet på stan så man vet var man är. Då är det inte en sport att hitta, men så tänkte många när GPS på sjön kom också. En matvaruaffär var svår att hitta, jag längtade hem till terrassen.

Inga kommentarer: