torsdag 16 maj 2013

AppStore i Täby är alltid till stor hjälp





Åkte till Apple store i Täby för att lägga in det jag jag hade i min IPhone 5 i IPhone 4. Efter vi hållit på och avinstallera och skulle installera det som fanns i IPhone 5 till 4:an visade det sig att det var omöjligt eftersom 5:an var på 32 gigabyte och 4:an är på 16 gigabyte. Det var ju en förutsättning att det fanns tillräckligt utrymme, eftersom det inte går att dela på filen. Jag fick då köpa en ny 5:a för 2000 kr och vi lade in hoppas jag det mesta. Det var långt över stängningstid innan jag lämnade denna fantastiska affär.




På väg hem med tåget till Östra station såg den här tjejen att jag glömde en väska på tåget. Det sa hon till mig vid tunnelbanestation. Så jag sprang tillbaka till tåget och hade sådan tur att datorväskan stod kvar. Hade jag förlorat datorn så hade jag förlorat alla kort och filmer jag tagit de senaste två åren. Har tyvärr inte säkerhetskopierat mina bilder.

Inga kommentarer: