söndag 26 maj 2013

Skärgårdsmässan,Gamla båtar och gamla bilar




Stefan Ivanovski ska ut och tävla med den här segelbåten från 1912, som just räddats från upphuggning. Veteranbåtar tävlade kl 11 vid Skärgårdsmässan i Stockholm.




En tuff konkurrent herr Larsson.
















Oj då vissa seglade ut ur hamn. Det slank med en video, hoppas den funkar.




Från Beckholmen kunde jag studera racet. Det blåste 8-10 sekundmeter.




10:an




På väg från Djurgården åkte jag om en karavan med veteranbilar som jag filmade med kameran utanför bilen och lade ut på youtube.
Sen var det ju mors dag med besök hos mamma, och så fick jag besök med rabarberpaj. Lite hattutställnig hann jag också med och sista dansklasserna i West Coast Swing. Skönt att dansterminen är slut, det är så mycket som händer så här års.

Inga kommentarer: