torsdag 9 maj 2013

Jag dyker i, ofrivilligt




Jag fotograferade denna Magnolia i blom ute på gården, när jag var på väg till Mälarhöjdens kanotklubb. Var segelsugen. Skulle få ta en 2-krona men det flöt en avkapad plankstump som en kille bad mig plocka upp ur vattnet. Jag gick och hämtade en lång åra. Jag hade precis fått in plankstumpen till bryggan, och skulle just fiska upp den, då kraftigare vågor kom och jag tappade tydligen balansen och dök rätt ner i vattnet med min iPhone 5 i bakfickan. Kom upp snabbt, men telefonen hade ju blivit vattenylld. Som tur är hade jag tagit med mig ett par långkalsonger och en tröja, ett par tofflor och regnkläder så jag kunde cykla hem i dem.
Telenor i Liljeholmen gav mig sedan ett nytt telefonkort till min gamla telefon så jag kan svara på mitt telefonnummer. Vilken vansinnigt tokig entré jag gjorde i klubben!

Inga kommentarer: