fredag 22 mars 2013

Kolla vad många kul sommarkurser folkhögskolorna har!




Jag har anmält mig till en sommarkurs i videofilmning. Jag filmar ju rätt så mycket, så det vore kul att kunna göra en film som är så pass rolig att någon orkar se den. Windows Movie Maker har jag ju dessutom gjort mina filmklippningsförsök i. Jag kan bo hemma och skulle i värsta fall skulle jag kunna gå även om jag inte får semester, eftersom jag jobbar natt. En fantastisk sida finns på nätet där man kan se alla folkhögskolornas kurser. Det gör ju inte heller saken sämre att de är så billiga.

"Du får lära dig grunderna i filmande med en digital videokamera (DV-kamera). Du får göra en film i ett grupparbete och även lära dig att redigera den.
Syftet med kursen är att du ska få en fördjupad kunskap i filmande och redigering. Oavsett hur du sedan vill använda den, kan resultatet bli att
• alla orkar stanna kvar och se hela semesterfilmen
• du kan göra personporträttet av din gamla släkting med den intressanta historien
• du kan överraska kollegorna på jobbet med en presentationsfilm du gjort

Vi använder oss av Windows Movie Maker ett gratisprogram som finns i de flesta PC- datorer.

Undervisningen är avgiftsfri. För kamerautrustning, studiematerial och kaffe betalar du 1 000:-."

Inga kommentarer: