onsdag 6 mars 2013

Missa inte Yrvind i morgon




I morgon torsdag kl 18 på Båtmässan "Allt för sjön"berättar Yrvind om sin 3 meters båt som han ska segla jorden runt mon stop med. Missa inte det föredraget. Förra året var det så vansinnigt roligt att jag låg dubbelvikt av skratt hela tiden.
Här i fören är någon sorts centerbord.




Jag kom för att lyssna på föredraget idag, se annonsen sista bilden. Dessutom sprang jag in medan bilen stod på parkeringsförbud bakom en polisbil för att fråga i kassan om det verkligen var föreläsning idag.




Det här är akterifrån på 3 metersbåten.




Här ska han sova på tvärs. 600 dagar ensam med 400 kg mat och 100 kg böcker.







Så här ska det se ut när båten som liknar en anka seglar.










30 000 sjömil på världshaven.




Här var inbjudan i mässtidningen. Yrvind sa att jag skulle gå och få tillbaka inträdet. Det fick jag och gav honom det för att visa min uppskattning. Jag sa att det var ett "stolleprov". Hoppas han uppfattade det riktigt, för jag menade stolleprov i positiv bemärkelse. I morgon sover barnbarnen över hos mig så jag missar hans show.

Inga kommentarer: