tisdag 22 januari 2013

Replift i Lida för nybörjare?




Det var svårt att hålla upp repet och ha Ingrid på sina skidor mellan mina. Skidpaketen vi hyrde åt mig och 3 åriga barnbarnet för 50kr/par, gammal utrustning. Man får säga till på kontoret så får man hjälp med att få skidor. Vi var ensamma i backen konstigt nog. Den är öppen mellan kl 10-15. Ingrid tyckte det var kul att åka nerför backen. Man ska vara betydligt äldre för att kunna hantera repliften. Det var lite kämpigt för farmodern.
Jag kom att tänka på att det var en replift i stora backen, som inte är igång nu. Då i min ungdom fick man verkligen slita för att hålla sig kvar i liften med sina lovikavantar. Föll en så föll alla nästan.



Sedan åkte vi stjärtlapp. Det finns fina spår för långfärdsskidor vid Lida. På den plogade banan på sjön åkte vi långfärdsskridskor i söndags. Sprickor i isen gjorde att man måste koncentrera sig hela tiden. Jag som är rädd för att ramla gjorde en ramling som jag känner av i armen idag.
På helgen skulle det behövas någon som hjäper bilisterna med bilparkeringen. Det blir lång kö trots att det finns parkeringsplatser.

Inga kommentarer: