lördag 12 januari 2013

Såg Bil och Båttokig i förrgår, tänkte på Strand-Craft då (1)




Det vekar ju gå bra för med nykonstruktion av bilar inspirerad av klassisk design. Han är en av Sveriges bästa bilbyggare som jag hämtat bilden från, se Leif Tufvesson Det får mig att tänka på Kurt Strand som jag byggde Nordlandsbåten Kvitungen med. Han är norrman bosatt i Värmland.


När jag mötte honom sist hade han konstruerat Little Miss Sweden. Denna retroinspirerade skapelse som han kör här. Han hade startat Strand-Craft och framtiden såg ljus ut.


Vi träffades på Båtmässan i Älvsjö, där båten såg så här fräck ut och Kurt fick så mycket uppmärksamhet. Jag kände mig så glad för hans skull. Han hade fått hjälp av Bo Zolland som i mitt tycke ritar båtar med fantastiskt vackra linjer.

Inga kommentarer: