tisdag 1 januari 2013

Gott Nytt år 2013, speciellt till mannen som hjälpte mig med bilen


Jag drömmer om sommaren nu när det nya året är här. Jag önskar mycket segling i Nordlandsbåten Kvitungen och gärna skaffa en liten båt att segla med barnbarnen i samt kanske prova segla Laser. Roliga sporter och umgänge med trevliga människor är också på önskelistan. 

Jag stod med motorhuven öppen böjd över motorn på min gamla Volvo som inte ville starta i söndags. När jag torkade ur fördelardosan och sprutade 5:56 på elkablarna kom en man med hund och hjälpte mig att få igång bilen. Det var första gången på de kanske 6 år som jag haft min Volvo 240, som är 23 år gammal inte ville starta. Jag känner nu att jag skulle ha givit något till en så fantastisk människa som hjälper en medmänniska i knipa. Det enda jag vet om honom är att han bor på Hornsgatan och byggt plastbåtar, så han är nog svår att få tag i. 

Inga kommentarer: